Strefa rodzica lockZaloguj się
Wesołe Motylki

Przedszkole
& Żłobek

Zadzwoń do nas:

+48 735 399 370

Strona główna O nas Nasza misja Wielointeligentne odkrywanie świata

Wielointeligentne odkrywanie świata

W przedszkolu „Wesołe Motylki” obserwując dziecko staramy się rozwijać indywidualne talenty i zainteresowania każdech prof. Hgo dziecka. Edukację w naszym przedszkolu oparliśmy na teorii inteligencji wielorakiowarda Gardnera.

Zamierzeniem tego programu jest uwzględnienie indywidualności każdego dziecka, opierające się na założeniu, że każde dziecko jest zdolne i wyjątkowe. Rolą nauczyciela jest rozpoznanie możliwości i wspieranie dziecka w rozwoju. Wspólne wielointeligentne odkrywanie świata jest edukacyjną podróżą, źródłem radości i satysfakcji oraz szansą na osiągnięcie sukcesu przez każde dziecko. Jako przedszkole postawiliśmy sobie za cel odnalezienie i rozwinięcie w dzieciach ich największych talentów i zdolności. Nasze programy zostały dobrane i opracowane w taki sposób, aby umożliwić dzieciom wzmacnianie wszystkich typów inteligencji.

inteligencja matematyczno - logiczna

przejawia się w rozumieniu świata poprzez liczby, ciągi zdarzeń, myślenie logiczne i kreatywne rozwiązywanie problemów. Dzieci z przewagą tej inteligencji:

  • mają uzdolnienia matematyczne
  • lubią porządek i precyzyjne instrukcje
  • są konkretne i dociekliwe
  • badają i zbierają informacje
  • lubią gry, łamigłówki i zagadki
  • potrafią rozwiązywać problemy
  • umiejętnie szeregują, klasyfikują i wnioskują

inteligencja ruchowa

przejawia się w rozumieniu świata poprzez ruch i kontakt fizyczny oraz umiejętnością wykorzystania swego ciała do wyrażenia emocji. Dzieci z przewagą tej inteligencji:

  • wykorzystują ruch w sposób celowy
  • mają wyczucie czasu i przestrzeni
  • są uzdolnione manualnie
  • sprawnie manipulują przedmiotami
  • mają dobrą koordynację ruchową
  • lubią wycieczki i zajęcia w terenie

inteligencja wizualno - przestrzenna

przejawia się w rozumieniu świata poprzez myślenie obrazami, wrażliwość wzrokowo-przestrzenną, wizualizację i orientację przestrzenną. Dzieci z przewagą tej inteligencji:

  • są twórcze i pomysłowe
  • doskonale orientują się w przestrzeni trójwymiarowej
  • wiernie odtwarzają w pamięci obrazy
  • dużo rysują oraz dobrze konstruują
  • czytają mapy, tabele i diagramy
  • mają bogatą wyobraźnię

inteligencja muzyczna

przejawia się w rozumieniu świata poprzez rytm i melodię, zdolnością słuchową, wrażliwością na dźwięki, rymy i kompozycje. Dzieci z przewagą tej inteligencji:

  • rozumieją świat poprzez rytm i melodię
  • potrafią aktywnie słuchać
  • łączą muzykę z emocjami i własnym nastrojem
  • są wrażliwe na odbiór dźwięków
  • mają poczucie rytmu
  • lubią śpiewać
  • uczą się przy muzyce i rymują
  • zmieniają w muzykę wszystko, co robią

inteligencja intrapersonalna

to zdolność rozumienia siebie, własnych uczuć, patrzenia na świat ze swojego punktu widzenia, kierowania swoim postępowaniem. Dzieci z przewagą tej inteligencji:

  • lubią pracować samodzielnie
  • znają własne mocne strony
  • mają jasno sprecyzowane cele własne
  • poszukują odpowiedzi na „trudne” pytania

inteligencja interpersonalna

to zdolność rozumienia innych ludzi, współodczuwania, negocjowania i wypracowywania kompromisów oraz patrzenia na świat oczyma innej osoby. Dzieci z przewagą tej inteligencji:

  • lubią i potrafią pracować w grupie
  • łatwo nawiązują kontakty społeczne
  • mają zdolności przywódcze
  • są komunikatywne
  • są asertywne przy konfrontacji

inteligencja przyrodnicza

przejawia się w rozumieniu świata poprzez otoczenie, środowisko, umiejętność rozpoznawania i kategoryzowania wiata fauny i flory oraz innych obiektów przyrodniczych. Dzieci z przewagą tej inteligencji:

  • rozumieją świat roślin i zwierząt
  • rozpoznają i kategoryzują obiekty przyrody
  • dostrzegają wzorce funkcjonujące w naturze
  • lubią przebywać na świeżym powietrzu
  • kochają przyrodę
  • pasjonują się ekologią
  • klasyfikują przedmioty w hierarchie

inteligencja językowa

przejawia się w rozumieniu świata poprzez słowo mówione i pisane, we wrażliwości na rymy, znaczenie słów oraz dźwięki. Dzieci z przewagą tej inteligencji:

  • myślą „słowami” i lubią czytać
  • przejrzyście wypowiadają i spisują swoje myśli
  • używają bogatego słownictwa
  • tworzą opowiadania, barwne historie
  • szybko uczą się języków obcych